Tuesday, October 5, 2010

Entri Cari Makan : Tolong Like Page Bisnes Aku

Dah lama tak update blog. Entah ada atau tidak orang yang merindui tulisan aku. Entah. Perlu kah aku dirindui? Siapa aku untuk dirindui?

Sudahkan lah merapu.

Ok seperti biasa, aku masih blur dalam kehidupan. Tak tahu nak buat apa. Dan untuk berlaku jujur, aku telah 2 minggu tidak masuk ke kelas, kerana aku rasa kalau aku pergi kelas pun, bukannya aku dapat apa-apa selain membuang masa.

Maka aku cuba untuk mencari erti dan nilai kehidupan aku di luar kelas, dengan cara menghanyutkan diri dalam kehidupan yang caca-marba ini.

Tapi tanpa disedari, tiba-tiba aku crack. Sedar-sedar sumber kewangan aku dah putus. Maka aku nampak-lah apa yang patut aku lakukan dalam jangka terdekat ini, iaitu mencari makan. Disebabkan aku hidup dalam masyarakat konsumerisme, dalam sistem kapitalis, di tengah-tengah kota pulak tu, nak tak nak aku perlu mencari duit untuk mencari makan.

Kenapa aku nak cari makan? Kerana aku nak hidup, untuk terus makan, dan untuk terus hidup, dan untuk makan kerana ingin hidup untuk makan dan terus hidup dan terus makan dan hidup dan makan dan hidup dan makan sampailah kitaran ini berhenti apabila aku mati.

Aku harap di tengah-tengah kehidupan itu aku akan berjumpa dengan jawapan kepada pencarian aku.

Pendekkan cerita, aku menjual barang. Hasil usaha joint-venture dengan beberapa rakan yang baik hati dan bersemangat usahawan, maka aku telah mendapat beberapa sumber untuk dijual kembali.

Dan salah satu prinsip menjual adalah, kena ada promosi, dan di era ini, salah satu cara promosi adalah melalui Facebook. Aku dah buat 2 fan-page, tapi masalahnya Facebook entah apa problem tak bagi aku suggest kepada kawan2 aku, iaitu korang.

Maka, terpaksalah aku menaip entri khas ini untuk meminta jasa baik korang supaya tekan “like” dekat fan-page aku. Boleh tolong?

Ada dekat tepi kanan belog aku ni. Tolong kelik ok?

Tolong tau?

Sekian.

3 comments:

  1. Salam, if you wanna focus on the fan page awareness, I think u should consider uploading more photos and make special folders appropriately.

    Bukan apa senang la kan, lepas tgok gmbar berminat bleh trus pegi mudah.my. Just a suggestion :)

    regards from Sydney,
    Izulman

    ReplyDelete
  2. @izulman,

    thanks for your suggestion, will take action on it.
    BTY, blog ko pon menarik gak.

    ReplyDelete
  3. "Aku harap di tengah-tengah kehidupan itu aku akan berjumpa dengan jawapan kepada pencarian aku."

    berjaya?
    kongsi.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails