Sunday, September 26, 2010

Cinta Gerila

Semalam aku pegi raya kat umah sorang kawan ni. Saem skoloh lamo.

Dan masa duk sembang tu, tetibe adelah minah ni bukak citer. Citer pasal aku dulu penah minat kat dia, secara gerila (gerila tu maksudnya senyap-senyap la, aku bab gini aku malu sikit, keh3)

BTW, budak ni x pernah sekelas dengan aku. Dedulu pon aku usya dari jaoh je, tapi sebab gelombang otak aku kuat sangat, dia pon dapat signal tu (ataupun mungkin sebab dia pun memancarkan gelombang dalam frekuensi yang sama dengan aku: atau maksud lain, dia pun minat kat aku :P)

Betol ke aku penah minat kat dia? Yang tu betol.

Dan dia cakap aku pernah pergi godek-godek meja dia, meng-usya perkembangan terbaru dia. Pun aku akui. Aku pernah buat gitu.

Tapi dia cakap aku jugak pernah tinggal nota kat meja dia, pesan soh dia belaja lek-lok. Yang ni aku tak ingat. Ye ke?

Jugak dia cakap aku pernah lukis gambar dia. Erk? Pernah kah?

Aku tak nafikan, tapi aku jugak tak ngaku. Benda tu mungkin jadi, dan mungkin tak jadi. Tapi kalo benar-benar benda tu jadi, tapi aku tak ingat, maknanya memori tu tak penting la dalam kepala otak aku.

Atau dalam bahasa lain, minat aku kat minah ni tak kuat mana la.

Dan kalo benar-benar jadi, maknanya aku ni sangat loser la kan? Minat kat awek, tapi main serang hendap gitu. Keh3. Gua pemalu beb kalo bab gini. Serius. Sebab tu banyak siri skandal gua semuanya secara gerila. Banyak kot siri kisah novel jiwang aku, tapi ramai orang tak tau. Hoho.

Ah, kenangan.

 

 

Kepada awek tu, aku saspek ko pon suka la bila ko tau aku minat kat ngko, kalo tak buat ape ko hantar kad raya kat aku zaman tu, dan buat apa ko mintak nak amik gambar ngan aku masa tu, dan buat apa pulak ko curi pukul gambar aku, kan?

Dan kenapa ko masih ingat semua tu?

Jawablah, adekah aku bertepok sebelah tangan? Tak kan? Ade bunyi kan?

Keh3…

Nampaknya aku punya daya magnet ni tak kurang hebat jugaklah kan, terhadap awek cam ngko?

 

 

P/s: status aku kini? rahsia. aku pemalu beb. hak3.

p/p/s: status dia? Wallahu’alam. Masihkah ada peluang? :P

1 comment:

  1. "Gua pemalu beb kalo bab gini."

    hahaha!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails