Friday, September 3, 2010

Ketagihan Baru + Semangat yang Hilang Kembali

Pertama: Sekarang aku sudah ketagih ber-tweet dalam twitter. Habis-lah, dulu FB, sekarang twitter lak, makin kurang la produktiviti diri macam ni. Haih. Pape pun, follow aku okeh, http://twitter.com/abU_Um. Dan tag la aku bebanyak, nanti aku reply korang :D.

Ape yang best twitter ni? Ok la, secara mudah, twitter ni simple giler. Fungsi dia, kalo aku bercakap dalam bahasa FB, ko hanya boleh update status, tu jek.

Tapi best bile korang ada kawan, dan boleh chat dalam twitter. (macam komen dalam FB gak la, tapi lain jugak) dan lagi satu, twitter ni best sebab ramai pablik figur macam artis, politikus, aktivis, AKU, yang main twitter, so mungkin kalo nasib ngko baik, ngko akan di-tag oleh para ikon itu yang terbaca tweet ngko sekiranya ngko berkata sesuatu yang “mengampu”  menarik perhatian mereka.

Twitter bosan kalo ngko takde member, so tanak bosan, follow orang banyak-banyak. “Lame” kalo ngko just follow kawan2 ngko, so follow lah sape2 jer, kalo follow aku, tweet la sumthing, tag aku, than aku follow la korang balik, then kite sembang ah.

Asas ber-twitter, boleh usya link bawah ni.

http://hudhudpunyablog.blogspot.com/2010/08/how-to-use-twitter-and-have-fun-with-it.html.

Aku pon kena pengaruh awek ni gak sebenarnya. :D

 

 

Ke-dua: Aku ada baik dengan seorang awek ni, dalam alam maya kami jadi rapat, walopun dah lama kenal di alam realiti.

Tetiba hari tu dia de-activate FB, so aku hanya mampu mengikuti perkembangan dia via blog dia. Then tetiba blog dia pun turut sama di-nyahaktif-kan.

Masa tu aku takdela rasa pape. Takde rase. Takde.

Dan tetiba hari tu aku jumpa dia (di alam realiti), dan aku tanya pesal delete blog? Dia cakap bukan delete, tukar URL je.

Dan sekali lagi tetiba dia aktif FB balik, dan aku pun mintak la URL baru blog dia, dan dia bagi. (Yeah!)  Lalu aku pun dapat la baca kembali tulisan-tulisan dia.

Well, lepas baca, baru aku rasa, rupanya aku ada hilang sesuatu bila tak baca tulisan dia. Lepas je usya-usya blog dia balik, tiba2 aku rasa otak aku dah kembali berpusing laju, macam dulu.

Serius ni, tak tipu.

Mungkin-kah selama ni blog dia adalah sumber inspirasi aku untuk menulis? Bukan dari segi idea, tapi gaya. Tulisan dia jujur. Titik.

Terima kasih ngko, sebab bagi aku ilham. Haha. Ini bukan tulisan mengorat, ini tulisan untuk menzahirkan rasa gembira, ok? Jangan la berasa tak selesa dan membiarkan inferioriti kompleks itu menyebabkan ngko menyembunyi diri lagi.

Ngko (punya tulisan) memang ada kesan untuk aku. Noktah.

Thanks lagi.

 

 

Ke-tiga: Blog aku adalah blog rojak. Caca marba. Bukan semua post adalah berkenaan aktivism, politik, kemahasiswaan, dan segala lagi benda-benda serius. Ini adalah blog peribadi aku, dan aku bukan manusia satu dimensi. Aku nak jadi manusia multi-dimensi, dan aku tak perlu takut persepsi orang untuk menulis apa-apa bukan?

Tapi, aku tetap akan berusaha untuk mengeluarkan buah fikiran aku jugak, semoga bermanfaat untuk semua.

 

 

Ke-empat: Tahun ni mungkin aku beraya di kota. Isk.

 

 

Ke-lima: Ceria selalu. Hidup sangat singkat untuk dihabiskan dengan kesedihan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails