Thursday, July 15, 2010

Entri Cari Makan-Kamera DSLR dan Adik-Beradik Beliau untuk Korang Gayakan

Ini satu lagi post cari makan. Mesti korang fedap kan? Asyik-asyik nak duit je.

Peh, aku terpaksa beb. Aku hidup di abad ke-21 di mana duit dah jadi macam Tuhan Manusia. Walaupun ko memang tak sembah duit, tapi hakikatnya ko bernafas adalah kerana duit bukan? Segala-galanya adalah kerana duit. Cis sungguh kertas-kertas itu, bagaimana kamu boleh jadi begitu tinggi tarafmu?

Kecuali korang derma kat aku RM2000, maka aku akan kurangkan post-post berkaitan cari makan ini.

So, kali ini aku nak jual apa?

Kali ini barang panas punya. Bukan lagi helmet motor berharga sebijik motor (giler kan, tapi dah ada orang beli woooo…lantak ah, aku pelik gak orang camni, tapi duit masyuk aku amik je hahahahahahahahaha), ataupun antena TV untuk PC, tapi ini barang memang panas punya.

Menjadi trend remaja masakini. Tak kisah dilabel poseur sebab tak reti berfoto tapi pakai kamera gabak-gabak, trend tetap mesti follow okeh?

So, aku akan memenuhi kehendak kamu dengan membekalkan kamera-kamera idaman kamu pada harga yang…..boleh tahanlah reasonable berbanding harga kedai~

Sebelum itu, latar belakang sikit. Bisnes ini bukan aku yang punya. Bisnes ini kawan aku yang punya. Beliau ada networking yang cukup baek dengan beberapa tokeykedai kat Lowyat (dan beberapa lagi lokasi rahsia, lubuk weyh, mana leh pecah) dan mampu mendapatkan barang tersebut dengan harga yang mampu bikin korang meleleh air liur.

Barang baru okeh. Dan guarantee (warranty ke guarantee? lantak ah hahahahahaha) konfem ada. Kalo beli dengan aku (maknanya beli dengan kawan aku la), maka bila jadi pape korang tahu mana nak cari orang untuk dikeji dan dimaki. Kitorang janji kitorang akan cuba hentikan korang dari terus-menerus berdosa. (Kitorang memang tak pandai repair, tapi kitorang tolong hantar kedai la, adapaham?) Okeh?

Dan antara list-list barangnya…..(harga-harga ni aku dah mark-up sikit ikut nafsu aku daripada harga sebenar, so still boleh di negotiate-kan, bergantung kepada skil negotiation korang, ataupun rupa paras korang, atau juga mood awek aku ketika itu – eh aku ada awek ke?)

Canon EOS 550D 18MP DSLR with18-55mm kit

image

image

image

Price: RM 2 850

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada.Tapi untuk model ini sekarang tengah promosi.anytime akan naik harga dan kehabisan stok.better order cepat.

MARKET PRICE : RM 2950++ (X caye cek la kat kedai)

KITORANG PUNYE PRICE : RM 2850 (jimat serat oooooo)

Package content:
Canon EOS Kiss X4 550D, Canon 18-55mm IS Lens, Li ion battery, Battery charger, Strap, Eyecup, USB cable, AV cable, Software CD, Manual
FREE 4GB Memory Card
Warranty: 1 year with retail box

SPECS(sila baca bagi yang advance hahahahaha):
* 18 Megapixel APS-C CMOS sensor
* DIGIC 4 processor with ISO 100-6400
* Continuous shooting at 3.7fps
* Full HD movie recording with manual control
* 7.7cm (3.0”) 3:2 Clear View LCD with 1,040k dots
* Quick Control screen to change shooting settings
* Select maximum value for Auto ISO
* External Microphone socket
* Movie crop function
* Eye-Fi connected functions compatibility

nota ugut: unit ini paling laris.Harga bawah market price.Ini adalah set jepun yang original.Ramai peminat fotografi nak yang set jepun. Language dalam English je.So,this is your chance. Yeah.

 

New Nikon D90 Digital SLR Camera Body

image

image

Price: RM 2 599 (harga yang ini fixed, sebab ini sudah agak murah)

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah.

Package content:
Nikon D90 Body, Battery, Charger, USB Cable, Eyepiece Cap, Accessory Shoe Cover, Software and Manual CD ROM.

Spec :
#12.3-megapixel DX-format CMOS imaging sensor: Coupled with Nikon's EXPEED image processing technologies and NIKKOR optics, breathtaking image fidelity is assured.
#Continuous shooting as fast as 4.5 frames-per-second
#D-Movie Mode—Cinematic 24fps HD with sound
#Low noise ISO sensitivity from 200 to 3200
#3-inch super-density 920,000-dot color LCD monitor
#Built-in image sensor cleaning:

Warranty: 1 year with retail box

Model ni untuk sape2 yang gemar pakai banyak lens.Beli body saje then boleh pakai dengan tamron lense ataupun nikkor.So beli yang body saje memang cun untuk fotografer amatur n profesional.

 

New Nikon D90 12.3MP DSLR and18-105 kit

image

image

Price: RM 3 550

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada.Tapi untuk model ini sekarang tengah promosi.anytime akan naik harga dan kehabisan stok.better order cepat.

Package content:
Nikon D90 Body, 18-105mm f/3.5-5.6G ED AF-S VR DX Nikkor Zoom Lens, Battery, Charger, USB Cable, Eyepiece Cap, Accessory Shoe Cover, Software and Manual CD ROM.

FREE 4GB Memory Card

Warranty: 1 year with retail box

nota ugut : unit ini paling laris. Stok banyak,tapi selalu cepat abes. Barang murah and berkualiti sape taknak. So,cepat2 dapatkan.Moga ada lagi rezeki anda..

 

New Canon EOS 500D 15.1MP DSLR and18-55 kit

image

image

image

Price: RM 2 450

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada.Tapi untuk model ini sekarang tengah promosi.anytime akan naik harga dan kehabisan stok.better order cepat.

MARKET PRICE : RM 2600++
KITORANG PUNYE PRICE : RM 2450

Package content:
Canon EOS 500D / KissX3, Canon 18-55mmIS Lens, Li ion battery, Battery charger, Strap, Eyecup, USB cable, AV cable, Software CD, Manual.

FREE 4GB Memory Card

Warranty: 1 year with retail box

 

Canon EOS 500D 15.1MP DSLR and18-55 kit

image

Price: RM 2 500

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada.Tapi untuk model ini sekarang tengah promosi.anytime akan naik harga dan kehabisan stok.better order cepat.

MARKET PRICE : RM 2700++
KITORANG PUNYE PRICE : RM 2500

Package content:

Canon EOS 500D / KissX3, Canon 18-55mmIS Lens, Li ion battery, Battery charger, Strap, Eyecup, USB cable, AV cable, Software CD, Manual.

FREE 4GB Memory Card,Bag,Cleaning Kit

Warranty: 1 year with retail box

 

New Nikon D3000 and 18-55mm Lens Kit with 4gb

image

Price: RM 1 780 (Harga tetap)

1.Barang Baru, berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada.harga tetap

Package content:
Nikon D3000 Body, Nikon 18-55mm VR Lens, Li-ion Battery, Charger, Body cap, Eyepiece Cap, Shoe Cover, USB Cable, Rubber Eyecup, Manual and Software CD-ROM, User Manual, Strap.

FREE 4GB

 

Fujifilm Finepix Z30 Black 10MP 3X Optical Digital

image

image

Price: RM 350

1.Barang Demo set , berkualiti, waranty dan murah. Stok masih ada

Package content:
Fuji Z30, Li ion battery, Charger, USB Cable, Manual and Software CD.

Warranty: 1 month

 

Memory card 8gb kingmax DSLR

image

Price: RM 90

MARKET PRICE : RM 100+-
KITORANG PUNYE PRICE : RM 90

Package content:
Memory card 8gb kingmax SD SDHC

Warranty: Lifetime Warranty

nota ugut: Memory card ni sesuai untuk dslr.Yang bagusnya,warranty dia seumur hidup.8gb cun untuk tangkap gambar banyak2 and bagi yg pakai dslr boleh buat video tu,tak payah runsing full memori dah..

 

CARA PEMBELIAN:

1. CASH ON DELIVERY – BAYAR BILA DAPAT BARANG

Bagi yang bermastautin di sekitar KL, Selangor dan PJ, anda boleh mendapatkan barang ini dengan cara bersemuka dengan aku yang hensem ini. Hoho. Kat mana? Kat stesen LRT Universiti.

Dan untuk COD, korang akan dimintak untuk bank-in dulu sejumlah deposit (ikut barang korang la, lain barang lain amount deposit, tapi mostly kitorang letak RM100) dan bakinya setelkan semasa kita bersemuka kelak. Okeyh.

2. PEMBELIAN POS.

Kalo korang duk luar KL, tak mampu nak datang sini semata-mata nak beli kamera, kitorang akan hantar barang pakai servis PosLaju, insya Allah selamat sampai dan sihat wal-afiat barang korang. Papehal pon kontek aku dulu.

Jika ada barang yang korang mahu tapi tiada dalam senarai, boleh hubungi aku.jika mahu

SMS – 0132965413 (SMS je taw, kol awek aku marah)

emel – ashburnt89@gmail.com (Korang letak tajuk “NAK BELI…….>>BARANG PE KORANG NAK BELI<<)

atau tinggal komen kat sini….

 

PESANAN PENAJA :

Walopun mungkin korang dapat beli kat tempat lain macam mudah.com atau kat kedai-kedai, tapi beli dengan kitorang akan memberikan korang beberapa advantages:

1. Harga yang lagi murah dari kedai

2. Kalo rosak atau ada pape, korang taw kat mane nak rujuk.

3. Dapat kenal ngan aku, hahaha…..

 

Akhir kata, kalo korang ada kawan-kawan nak beli kamera gabak-gabak ni, suggestkan lah blog ini. Ataupun kalo korang sendiri nak beli, belilah ngan kitorang.

Sokonglah gerakan ekonomi kami. Yeah.

14 comments:

  1. i hope to own a better DSLR one day =)

    ReplyDelete
  2. if you're ready to get new one, find me..haha~

    ReplyDelete
  3. d3000 kawan I jual 1k je tp i takde cash time tu. huhuhuhuhuhu
    I want it so bad lah ! bayar ansur2 tk boleh ke? hihihihi :P

    ReplyDelete
  4. masih x mampu miliki.. tunggu dah mampu yer.. sop cari bro..

    ReplyDelete
  5. 1k? secondhand la kan? haha kalo baru 1k aku pon nak...wowowowo....

    erm, ansur2? nanti aku tanye bos aku dulu..btw ko duk mana?

    ReplyDelete
  6. yeah~ saya setia saja menunggu... :D

    ReplyDelete
  7. owh,very intresting..
    but the problem is about money shortage..
    still waiting for some allowance..huhu

    ReplyDelete
  8. a ah second hehehe.
    ok, duk bangsar. lrt universiti tu dah blh sangat dah la haha

    ReplyDelete
  9. aisey bro...aku baru je angkat d3000..hrga pon lbh kurg jer.hehe..
    mybe update lense-lense or len2 aksesori plak bro..

    ReplyDelete
  10. mungkin bro adli boleh bgtaw lense jenis ape yg bro nak.

    pastu aku cube tanya "bos" aku, ade stok x? hu~

    ReplyDelete
  11. xpe aku tunggu sampai ko dapat elaun :)

    ReplyDelete
  12. oho bangsar...mmg dekat...

    btw, aku de bagi offer spesel untuk ko sal d3000 nih,

    aku post kat FB inbox ko..check it out :)

    ReplyDelete
  13. nak juga..., tapi tak pandai guna.. :'(

    ReplyDelete
  14. bro....cmne nk bhubung dgn bro?
    kasik r no kontek utk mudah urusan.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails