Wednesday, August 4, 2010

Alam Fikiran yang Menyesatkan.

Salam. Wao, lama siot aku tak update blog. Dulu 1hari1post, sekarang polisi tu dah berubah. Entah, mungkin kerana kebosanan sudah. Aku memang berpenyakit cepat bosan, dan mudah jemu. Sebab tu tak pernah lekat terhadap seorang awek ataupun sesuatu hobi. Haha.

Aku juga seorang yang pemalas sebenarnya. Sebab itu aku boleh duduk diam tanpa buat apa, sekadar termenung sehingga berjam-jam lamanya. Bodoh kan?

So, ape yang jadi 2, 3 menjak ni?

Banyak benda jadi, bila aku tukar kos dan masuk ke jabatan baru, berjumpa kawan-kawan baru, masuk pulak rumah baru, bla….bla….bla….

Tapi tak rasa nak bercerita pun.

Perkara yang lebih membebankan sehingga buat aku menulis ini adalah pemikiran aku sendiri. Aku rasa otak aku sekarang ni sering menerawang terawang-awang sehingga ke awanan.

Bukan berfikir, tapi hanya berangan-angan.

Merenung tentang hidup. Aku mencari sesuatu. Aku rasa aku ini kekurangan sesuatu. Tapi aku sendiri tak pasti apa itu.

Soal masa depan, aku tak pernah berfikir untuk jadi apa di masa akan datang. Kerja? Sekarang bila aku jumpa dengan senior-senior yang dah grad, berkemeja dan bergaya kerja pejabat, aku jadi takut. Sebab aku tak nak jadi begitu.

Mungkin juga kerana aku tiada wawasan. Tiada target untuk menjadi apa di masa akan datang. Masalahnya bukan aku tak ingin meletakkan target dalam hidup, tapi aku tak mampu. Macam aku kata, aku mencari sesuatu, tapi aku sendiri tak pasti apa yang kucari.

Masa depan? Jika kau bertanya aku ingin jadi apa?

Aku rasa aku ingin hilang. Aku nak selesaikan semua tanggung jawab aku kepada semua yang aku wajib bertanggung jawab, kemudian aku akan hilang.

Hilang bukan bermaksud mati. Tapi aku ingin menjadi insan terasing, di tempat asing.

Tapi sebelum tu aku nak jadi kaya.

Dan aku serahkan semua duit kepada manusia yang sudah korup.

Kemudian, aku akan hilang.

 

Aku tahu aku akan jadi kaya. (Marilah berkawan dengan aku haha)

Tapi aku tak ingin terikat dengan kaya itu. Sekadar ingin melaksanakan kewajipan kepada mereka yang wajib aku bantu.

 

Lepas tu?

 

Hilang.

 

 

 

Sesat bukan pemikiran aku?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails