Wednesday, August 4, 2010

Selamat Ber-Graduasi Abang Kakak!

Sekarang kat UM tengah berlangsung satu event tahunan yang boleh dikire agak besar jugak la, iaitu Festival Konvokesyen UM (FESKUM).

Event ini sepertimana namenye adalah acara untuk meraikan para budak UM yang sudah habis belajar dan layak menerima sijil, samada ijazah, master atau PhD.

Acara ni diserikan lagi dengan pembukaan gerai-gerai jualan anak-anak patung bunga teddy bear segala, jugak gerai-gerai makan oleh persatuan-persatuan berdaftar bawah HEP dan jugak kolej-kolej kediaman.

Menarik la jugak, setahun sekali je kat tengah-tengah UM ni hidup sampai ke pagi.

Dan setakat ni aku dah pegi 3 kali ke FESKUM, semua untuk cari makan sambil-sambil cuci mate. Hoho.

Aku dah test makan kat gerai PMKUM (Persatuan Budak U Klate), macam biasa hidangan tradisi nasi kerabu, Gerai Ulam Desa (GUDS Corner – PMIUM punye), best jugak, ayam HPA besar gabak, dengan ulam-ulaman cicah budu, rege pon berpatutan. Dan baru tadi aku pergi singgah gerai PEMARAK (Persatuan Budak U Perak), char kuey teow dorang aku bagi 3.5 bintang. Yeah~ (Promot ni bagi komisen sket beb)

Cuma macam biase, kepala otak aku masih lagi suka terawang-awang walau apa yang aku buat.

Dan bila aku tengok abang kakak yang memakai jubah graduasi, beratur-atur nak masuk Dewan Tunku Canselor (DTC) di bawah terik mentari, tibe-tibe timbul kekaguman dan ter-inspirasi.

Haha ok tipu jek.

Aku tak rasa ape. Bahkan lagi tak best, bila tetiba timbul idea untuk tidak mahu bergraduasi. Hoho. Bukan niat nak duk UM sampai tua, tapi tak ingin hadir ke majlis terima skrol aku nanti.

Kenapa?

Entah. Ada makna ke ini semua?

Haha. Tengok lah, kalo result aku gempak nanti, 3.5 mencecah 3.8 atau 4 rata (kalo je beb, haha), aku konfem tak nak pegi ambik sijil aku. Hahaha.

Tapi kalo result aku rendah bawah 3, ye la aku akan pegi la, ikut la korang nak suh aku buat camaner.

 

 

Aku tak buat lawak ni.

 

 

SELAMAT BERGRADUASI ABANG KAKAK!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails