Thursday, August 12, 2010

Manusia Berbeza Minda, Tak Akan Sama

Ini adalah lagu (atau puisi, atau lagu puisi) yang aku tengah layan kini. Serius. Ketika bosan-bosan menunggu waktu berbuka, ataupun ketika dalam lab membuat eksperimen, lagu ini yang meniti di bibir-bibirku. (FYI, aku mengaji jugak Qur’an kalo ade yang nak kritik)

Lagu yang dituju untuk para gadis, tapi ada part yang aku rasa memang bawak makna kepada aku.

Aku layan bukan sebab Ana Raffali yang lawa itu okeh? Bukan jugak sebab Fynn, Wani Ardy jauh sekali. Aku memang layan lagu dan lirik diorang.

Patah kata yang memang menusuk hati ialah yang di bawah ini:

Bukan tugasmu memuas,

manusia berbeza minda,

tak akan sama~

 

Biar nalurimu beraja,

mana wujud sempurna

pada manusia~

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails