Tuesday, August 10, 2010

Korang Tak Perlu Baca – Tak Penting

10 Ogos 2010, jam 12.21 am. Seharusnya kini aku kena mengaji Matematik Asas, esok ada test. Kalau tak pun, buat lab repot, esok kena submit.

Tapi macam biasa, semua aku nak buat tak jadi, sebab MALAS. Lepas tu mula lah fikir bukan-bukan. Otak menerawang entah ke mana-mana.

Membayangkan masa depan yang tak pasti. Apa nak jadi dengan aku ni? Kabur. Tak nampak. Aku ada banyak benda yang aku rasa sedang berkecamuk dalam dada, dalam jiwa, bikin aku tak senang duduk, tapi tak tahu macam mana nak muntahkan.

Ingin saja di tengah malam ini aku keluar berjalan-jalan, tengok langit, tapi ke mana mahu tuju? Nanti balik tengok kertas nota Matematik Asas, pasti tertekan sebab tak belajar lagi.

Nak tidur takut.

Nak stadi otak celaru.

Dada berkecamuk. Debar-debar.

Gila barangkali aku ini? Tapi kalau aku gila, aku patutnya tak berpikiran senormal ini. Gila tu, macam orang gila lah.

Tadi siang sudah kena khutbah dengan kawan, tapi macam biasa, masuk lubang telinga kanan, keluar ikut kiri.

Apa masalah aku?

 

Apa masalah aku?

 

Apa masalah aku?

 

Apa masalah aku?

 

Apa masalah aku?

 

Apa? Apa? Apa? Apa?

 

 

Aku pun tak tahu.

1 comment:

  1. cube menilai kembali khutbah aku yang kurang berhikmah tu.. mungkin dapat membantu.. semoga menjumpai apa yg kau 'cari'.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails