Sunday, July 18, 2010

SOLANIN – Aku Takkan Buat Review

image

Baru saja habis membaca sebuah manga hebat, Solanin.

Sangat meng-ispirasikan.

Sangat mengharukan.

Ok, aku cakap sebelum ni aku nak buat review. Maaf. Aku tukar pikiran. Aku rasa aku tak boleh buat review untuk cerita yang kool ini. Ia sangat menyentuh emosi aku, aku tak dapat nak cerita pakai perkataan.

Well, ceritanya sangat simple. Wataknya tak kool. Hanya cerita tentang orang-orang kebanyakan, seperti aku, seperti engkau. Tapi mesej yang terpenting dalam hidup engkau tidak datang daripada artis di atas pentas, ataupun bintang di dalm TV, tapi dari orang-orang biasa yang berdiri hanya beberapa kaki dari engkau.

Itu yang si pelukis percaya.

Dan aku rasa aku juga nak percaya.

 

p/s: nak pinjam? Sori, aku sayang buku ini. Takkan bagi pinjam. Ko boleh baca dalam OneManga. Tapi aku tak menyesal beli buku ni walopun boleh baca free, sebab aku rasa ia sangat kool.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails