Sunday, July 11, 2010

Pelik Hujung Minggu

Semalam German menang lawan Uruguay. Aku pelik kenapa aku tak tengok. *sigh*

 

 

Aku pelik jugak bila tengok ada sesetengah orang tua ni, tak boleh nak terima benda baru. Padahal selama hayat dia sehingga dah jadi pakcik tu, dia dah tengok sendiri bagaimana perkara lama tu memang tak ke mana.

Paling hebat pun dapat angkat dia naik sampai atas je la. Eh, la patut pun. Sebab tu la ek? Gayat nak turun?

 

 

Pelik lagi bila aku tengok, ada orang yang kutuk-kutuk Yahudi, tapi diorang sendiri perangai macam Yahudi.

Sejak bila agama itu hanya untuk bangsa itu, dan sejak bila bangsa itu lebih tinggi daripada bangsa lain?

Alah, kalau kamu jeles sebab diorang ada mata sepet, kulit putih, muka kawaii, pergi la ngorat sorang, lepas tu ko kahwen, nasib baik ko pun dapat anak kawaii.

Apa? Nak yang badan tegap, kulit gelap, dan tinggi? Sama la, pergi mengorat, kahwen ngan anak dara diorang. Keluar-keluar orang jugak kan?

 

 

Pelik lagi bila ada orang mengaku diorang ada geran tanah bertanda tangan Tuhan, cakap tanah ini diorang yang punya.

Sabar la der, nanti esok-esok ko jadi tanah jugak, sangap sangat dekat tanah kan?

 

 

Pelik yang teramat bila aku rasa blog aku ni dah jadi serius semacam je. Aku nak tulis pun keluar ayat jiwang jer. Pedehal?

Rilek la der.

Hahaha~

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails