Sunday, July 25, 2010

Kenangan Mee Segera

(nota: kebelakangan ni aku macam teringat-ingat dekat kenangan silam. Maka sebagai melepaskan rindu sementara memori masih tebal ni, izinkanlah aku melabon pasal diri aku. Nanti memori akan hilang jua. Tsk.)

image

sedap oh!

Dulu sejak zaman budak-budak, aku suka makan mee segera. Masa tu yang femes ada 2 jek, Maggi dengan Mamee. Dan masa aku kecik, aku kenal 2 jenis rasa je, ayam ngan kari.

Serius. Yang lain tu memang aku tak pernah tahu lah kewujudannya.

Bila masuk sekolah asrama lah baru aku tau rupe nye banyak giler lagi anak-beranak mamee tuh. Asam laksa, tomyam, sup tulang, lembu ayam kambing etc etc etc hahaha ape lagi ek?

Tapi masa sekolah asrama yang femes tu asam laksa ah. Aku tak tau nape, aku pon x bape suke, aku lagi prefer kari ngan ayam, tapi budak-budak laen suke lagi asam laksa.

Mungkin sebab sumer pon cam aku, baru kenal-kenal mamee, so bile jumpa benda baru excited lain la kan hahahahaha.

Tapi ada satu insiden kat sekolah tu, masa tu aku form 2 kot.

Kitorang ada satu grup budak laki ni bajet hensem otai ah, jual mahal. Kelas buat jamuan kitorang tanak ikut. Tak kool. Lagi best buat sendiri dalam hostel.

Kitorang sebenarnya protes sebab rasa tak berbaloi ar bayar mahal-mahal hanya sekadar untuk dinner, yang boleh dapat free kat dining hall, ataupun less than rm2 kat kantin skolah.

Kenangan?

Kenangan tu nak reka tak yah buat jamuan pon boleh. Buat jamuan sendiri secara liar dalam bilik kat asrama lagi memorable aku raser.

So, ada lebih kurang 5 orang, kitorang amik Mamee yang 5 pek uh, pegi bancuh dalam baldi. Air panas amik kat water-cooler. Separuh baldi gak ah air panas uh.

Bancuh mamee, bubuh perencah secukup rasa, tutup sampai kembang sket, than mamam!

Pakai hape?

Mamam menggunakan penyangkut baju. Hahaha. Kool tak? 5 orang share satu baledi mamee makan pakai hanger. Wooooohoooooo serius ingat sampai skang.

Lepas abes makan, pegi buat projek sempena akhir tahun, sekolah dah nak tutup kan, amik bedak, water-color, marker, dan segala macam lagi senjata, pegi conteng muka budak tidor awal. Hahahaha.

Lebih kurang seminggu gak insiden perang conteng-conteng masa tidor belangsung. Hari ni ko kena, esok aku lak, lusa ko, tulat dia. Tapi ade gak geng2 yang paranoid sampai tak tido malam takut kena. Hak3.

Ces. Being young and crazy seriously fun!

Hari ni makan mamee mesti rasa nak buh dalam baldi lagi. Hahaha.

p/s: aku tutup kisah ini dengan video mamee yang sengal syiut.

1 comment:

  1. mkn dlm baldi???duhhh.xde periuk blange ye tak nak mkn secare jemaah..hahaha
    pegi conteng2 muke org yg tido??mmg legend =P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails